onsdag 30 december 2009

Klant, jag?

Jag har en fallenhet att låsa in och ut mig. kan inte komma på hur många gånger jag låste ut mig när jag bodde på durrnäs. Fick ställa mig på ett bord och klättra igenom sovrumsfönstret (som jag alltid hade lite öppet för sånna tillfällen) efter krogen och landa rätt på skallen.
Låste även in bilnycklarna i bilen när jag var i luleå och shoppade. Insåg inte detta förns allt var stängt. Fick ta bussen hem.
För ett par veckor sen låste jag in bilnyklarna igen, men den här gången var bilen igång, i hortlax. Höll på att köra av vägen med amandas bil då jag körde till johans jobb för att hämta hans lägenhetsnyckel. körde hem till stan, hämtade extranyckeln och tillbaka till hortlax 45 min senare.

Idag låste jag in mina arbetsnycklar i tvättstugan. Efter många om och men, panikartade ögonblick då jag trodde jag skulle få plumsa i foppa till chefen för att hämta hans nycklar.
Fick tillslut tag på skolans vaktmästare som hjälpte mig, och fick även kommentaren:
"och så isar du av bilen! annars får du böter om du möter polisen", av deras chef. Kände mig som världens oansvarigaste.

Höll även på att få en hjärtinfarkt då lampan aldrig tändes i sporthallen och jag fick för mig att en mördare stod i hörnet och väntade på mig.
jag är mörkrädd och klantig, okej?

Inga kommentarer: