tisdag 29 december 2009

Livet är allt underbart ibland. Eller?

Har jag nån gång sagt att jag älskar min bil? Har jag nån gång sagt att jag älskar att kliva upp tidigt?
Isf har jag ljugit dig rätt upp i ansiktet.

Det är alltid lika roligt att sluta jobba, det är dock mindre roligt när man slutar 22.30 och ska börja jobba igen 06.00. Speciellt då det är snökaos ute och när man vrider om nyckeln på bilen så händer vad? Precis, ingenting!

Krokodiltårarna var påväg att tränga sig igenom när jag började att plumsa iväg i en halvmeter snö till mamma och pappa. Så jag fick nybakta bullar, sen bäddade mamma i mitt gamla flickrum. Eftersom jag är van att det brukar bli svinkallt under natten satte jag på elementet på full gas.
Dumt gjort.
Jag vaknade ett tag senare med panik och trodde att jag var påväg att bli kremerad. Dom hade tydligen isolerat väggarna..

När jag äntligen hade somnat på riktigt igen ringde väckarklockan. Dags att bege sig ut i snökaoset igen. Åh vad jag älskar vintern.

Inga kommentarer: