onsdag 9 december 2009

Ännu en anledning varför jag hatar kräket.

Idag har jag varit mer förbannad än vad jag har varit på väldigt länge.

Efter jobbet åkte jag till mamma för att hämta ngr krokar hon köpt till mig. Står och pratar en stund sen kom jag på att bilen var igång och jag var tvungen att skynda mig till verkstaden och betala den sista reparationen av kräket.
Går ut till bilen och märker till min förfäran att bilen var låst! Försöker bryta mig in utan resultat. Mamma börjar vika tvätt fast jag säger att hon måste skynda sig att skjutsa mig. Slutar med att jag själv tar bilen för att köra till Johans jobb och hämta hans lägenhetsnyckel för att hämta extra bilnyckeln. Håller på att köra av vägen. Hamnar bakom sega pensionärer som glömt vart gasen sitter. Håller på att få soppatorsk. Kontokortet var inlåst i bilen det med..

Väl tillbaka i kräket hade jags lut spolarvätska och höll på att köra på en bil för att jag inte såg nått.

Jag hatar att vara arg på mig själv.

Fast mest av allt hatar jag kräket! Ska det ens vara möjligt att låsa alla dörrarna när nyckeln är i och bilen är igång?

Då ska vi inte gå in på den gången jag låste in nycklarna i luleå och fick ta bussen hem och ngr från peugeot fick fara och bryta sig in bilen dagen efter..

Inga kommentarer: