onsdag 31 mars 2010

Nu kommer jag bli sjuk?

Dagen fortsatte dåligt..
Ska börja med att berätta att jag har en hemsk fobi för mögel och
utgångna varor ( slänger dom alltid samma dag som bäst före datumet
inträffar).

Mattanten som serverar lunch till 6-åringarna hos oss bjöd på mackor
idag, då kan man ju inte tacka nej, eller hur?
Jag gjorde iordning den och satte för att äta den när hon satt mitt
emot mig, tyckte den smakade konstigt men kunde ju inte vara otrevlig
och slänga den..
När hon ett par timmar senare hade farit och jag av en slump vänder
på dom resterande bröden möts jag till min förskräckelse av vad ni
just kan se på bilden. Mögel!!! Började genast må hemskt dåligt
och drabbas av panik då jag läser någonstans att brödmögel är
cancerogent och kan förgifta en..
Hur, HUR, kunde jag missa det?

1 kommentar:

Jennie sa...

UUUäää! Nä, men tror inte du blir sjuk...hoppas det i alla fall!