torsdag 1 april 2010

Stimulerande samtal.

jag har alltid tyckt om att prata med dom som varit ganska mycket äldre än mig, 20 år och uppåt. Det är intressant att höra deras tankar och åsikter om vardagen, politik osv. Man lär sig alltid ngt man har ofta en ganska givande diskution.
Men allra hellst tycker jag om att prata med dom som är ganska gamla och upplevt mycket genom tiderna. Jag älskar att få svepas iväg i deras berättelser om hur det var att vara ung innan alla nymodigheter hade kommit och vi hade börjat ta dom för giva. Då man fortfarande mjölkade kossor på morgonen och mjölkbilarna kom. Ja ni vet, allt det där som är så fruktansvärt avlägset från hur vi lever idag.

Jag sitter där och lyssnar, fascineras och jag kommer på mig själv hur jag avunnas dom. Avunnas att dom har fått vara med om så mycket, se så mycket. Tänk att få uppleva 40, 50, 60-talet. Och 20-talet, som dom var vackra i deras charleston klänningar..

Så fort jag får möjlighet tar jag på mig ngt som inspireras från den tiden. Jag tycker modet var så vackert..
Charleston inspirerat på halloween.    Marilyn Monroe inspirerat på ett bröllop.

Inga kommentarer: