lördag 24 april 2010

Nakenbad i bastun.

Igårkväll var jag i skellefteå med några från jobbet på ett litet "studiebesök" i skellefteås simhall, närmare sagt deras relaxavdelning. Vi var med på 5 olika bastusittningar med olika teman, peelingar, is, honung osv, samt olika eteriska oljor.
På väldigt många sånna här ställen är det förbjudet att använde badkläder i bastun, vilket resulterar i att nästan alla bara har handduk på sig ute i relaxavdelningen också. Och det är ju okej, så länge dom behåller handduken på. Men tyvärr finns det väldigt många som är exhibitionistiska och gärna visar upp sig. Går runt och visar upp sina könsdelar och tror att dom är tuppen i hönsgården.
 Personligen blir jag väldigt obekväm, speciellt då det oftast är medelålders män (eller män generellt sett) som gör så. Och aldrig visar dom nån hänsyn till oss som märkbart tycker det känns olustigt, tvärtom verkar det trigga dom ytterligare.

Det hamnade en man bredvid mig som fick mig att vilja krypa ut genom huden, han satt bredvid mig med bara en liten handduk runt höfterna som han medvetet hade lagt så det blev en lång slits från insidan av låret upp till höften. han bresade på benen. Och ja, man såg glimtar av det jag inte ville se. Sen satt han där och stirrade på mig med öppen mun.

Jag må vara lite pryd, men tacka vet jag ställen där man använder badkläder.
Som privatperson skulle jag aldrig ha varit där pga detta.

Inga kommentarer: