torsdag 8 april 2010

När man vill för mycket.

Jag beundrar alla dom som har hittat "sin plats" här i livet och är tillfreds, nöjda.Jag beundrar dom, är avundsjuk, men samtidigt inte.
Det finns så mycket jag vill göra, prova på, se och uppleva. Jag vill utbilda mig, jag vill flytta runt och se nya platser, jag vill vara fri. Men samtidigt vill jag jobba, ha ett ställe att kalla hem, ha en stabil grund att stå på..

Jag vet vad jag vill, men jag vill så mycket så tillslut känns det som att huvudet ska sprängas och det blir lättare att bara lägga sig på soffan och förtränga allt.

______________________________________________________
Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

1 kommentar:

tedee sa...

håller med.. Finns så otroligt mycket man hinna med i livet!