måndag 5 april 2010

När man har roligt går tiden fort.

Det är som själva fan det där med hur fort tiden kan gå ibland.
När man har tråkigt då känns det aldrig som att tiden står stilla. Men så fort man njuter minsta lilla då rusar den iväg.
Nej jag är inte bitter. Inte alls. Bara jävligt mycket.

Fyra dagars ledighet försvann fortare än vad ville uppleva i mina värsta mardrömmar. Rädslan för att den skulle gå fort har jag jobbat i mitt stilla sinne för att ha lite sådär lagomt tråkigt så tiden inte skulle gå skrämmande snabbt, enbart för att hålla kvar det lilla ögonblicket av frihet. Dumt av mig.


Men fina stunder har jag haft, även om en fjällenresa hade slagit dom med hästlängder. Nästa år ska jag banne mig befinna mig i en backe med en ny bräda fastspänd på fötterna.

Inga kommentarer: