torsdag 11 mars 2010

Men, är du gravid?

- Alltså jag mår inge bra, mår riktigt illa..
- Ahaa, är du med barn?
- Nej, jag mår bara illa. (sen ska man förklara sig)

Det är en äckligt vanlig konversation. Jag är så less på dessa antaganden om att man ska vara på smällen bara för att man som tjej inte mår bra en dag. För vi kan ju inte må illa som killar kan, nej för då har vi en bulle i ugnen. Som att vi inte är ngt annat än barnproducerande maskiner. Gud förbjude att vi faktiskt vet vad preventivmedel är. Och gud förbjude om man inte vill ha barn, då säger vi det bara för att vi inte vet bättre, klart man vill ha barn.

Allt tjat om att skaffa barn, för att det är ngt man bara ska, gör bara att jag inte vill skaffa barn, alls.

2 kommentarer:

Therese sa...

Låter ungefär som våran konversation då jag hade magsjuka, vem var det som frågade då? haha ;)

Ha så kul i Kåbdalis! :)

Frida sa...

haha jag vet, men det var bara för att jag själv hade fått höra det samma dag :P