måndag 8 februari 2010

Ny vecka - nya tag. Eller?

Nästan varje söndag tänker jag i mitt stilla sinne "imorn, då jävlar, då börjar mitt nya liv". Så när jag lägger mig för att sova så känner jag mig nöjd med mig själv och mitt beslut och ruskigt peppad för att faktiskt fullfölja det den här gången.
Måndagen kommer och det börjar med att jag inte alls tar den där morgonpromenaden fast jag har sovmorgon, jag har inte med mig ngn mat till jobbet eftersom jag inte gjorde nån middag på söndagen. Så jag sover för länge, äter för dåligt, stressar på jobbet och äter en pan pizza till middag mellan grupperna. Yippie!
Så när jag kommer hem på kvällen är jag lagomt modfälld och förbannar mig själv för att jag än en gång inte klarade av det. Trots att jag faktiskt har hållt ett vattengympa pass och varit på aerobics.

Så nu ska jag sluta med mitt självplågande när jag ligger med ångest för att jag varit onyttig hela helgen och slarvat med mat, träning och sömn.
När jag accepterar att jag är en slarver kanske jag ändrar på mig automtiskt, inte när jag försöker tvinga mig själv.
Nästa söndag ska jag tänka "fy fan va härligt det har varit att bara njuta!"

Inga kommentarer: