måndag 1 februari 2010

Idag har jag krockat..

Så sent som igår skröt jag om mitt fläckfria register, att jag aldrig varit med i en bilolycka.
Jag skulle aldrig ha öppnat käften.

Idag krockade jag.

Kommer och kör efter en huvudled (från dollar store ner mot kappa) i godan ro, helt plötsligt ser jag en gubbe med ett släp som kör rakt ut på vägen (från beijers håll). Jag försökte bromsa, men utan resultat. Det kändes nästan som i filmer, du vet, slow motion, ser hela händelseförloppet framför mig och jag förstår att jag kommer krocka.
Sen kom smällen och bilen snurrade runt så jag stod tvärs över vägen.

Blev ruskigt chockad och förstod som inte först riktigt vad som hänt. Men efter en stund lyckades jag ta mig därifrån (den gick faktiskt att köra) för att fara till mullers med gubben.
Där fick vi det fort konstaterat att bilen måste skrotas.
Det skar till i hjärtat, hade ju lånat mormors ögonsten..

Efter en lång gråtattack hemma drog Johan med mig till vårdcentralen (som tog 2 timmar!) för att dokumentera det ifall det skulle bli ngt senare. Har bara ont i huvudet och spänningar i nacken, men tydligen ska man ju ha allt på papper..

Nu ska jag äta middag med pappa för att sedan möta upp gubben hos mormor och skriva alla papprena..

Blev tvungen att sjukskriva mig till råga på allt. Så hej då till en dagslön.. Kul dag.

1 kommentar:

Jennie sa...

Men usch då, hoppas du klarar dig utan vidare komplikationer.

Välkommen till krockklubben!