fredag 12 februari 2010

Carola, du är blåst.

Jag kan inte komma ifrån att jag tycker Carola är ett spån. Genuint korkad. Hon kommer ständigt med nya hjärndöda kommentarer och låter allmänt blåst då hon pratar. Varje gång jag hör hennes röst får jag rysningar i hela kroppen av ren och skär avsky.

Just nu befinner hon sig på Haiti, för att samla in pengar till uppbyggnaden av landet och samtidigt förutspår hon jordens undergång.

Carola - det står i bibeln - läs

Biskopen - Carola har fel - läs

Sen tog hon tillfället i akt att träffa hennes fadderbarn, Edens, som hon har undanhållt att hon är känd för. Stackars pojken har just upplevt det mest traumatiska han har varit med om, och förhoppningsvis kommer vara med om, i hela sitt liv. Då kommer hon dit med kameror, reportrar och blixtar. Skulle inte tro att det var det bästa för han i det skedet i livet.
Inte nog med det! Vet ni vad hon skulle ge han i present när hela hans liv var raserat och han hade förlorat allt? En parfym!! Det är sjukt.
Just nu tycker jag ännu sämre om henne än vad jag gjort, och det trodde jag inte var möjligt.

Robert Aschberg, han älskar jag däremot: Läs, love it!        

1 kommentar:

Sara sa...

jag håller helt med dig om att Carola är ett stolpskott utan dess like. Liksom, ge bort en parfym?! Dock skulle jag inte vilja påstå att Koskinen är så himla mycket bättre. Han bortser helt och hållet från en massa bibelställen när han bara säger att Carola har fel. Det står på en massa ställen att jorden kommer att gå under osv, men jag tror inte heller att det kommer att ske inom vår, eller våra barns, livstid. Här kan du kolla in en rätt vettig snubbe http://www.newsmill.se/artikel/2010/02/05/biskopen-har-fel-kan-inte-sin-bibel

Angående Aschberg brukar jag gilla honom, men jag förstår inte varför n tar upp Teodiceproblemet. Saken med det är att man bortser från oss människor och vår fria vilja. Har man någon gång läst bibeln vet man att Gud gav oss en fri vilja från början och lovade att inte "lägga sig i" våra beslut. Därför är Teodiceproblemet inte ett riktigt problem - det som händer på jorden har vi själva skapat. På samma sätt som min mamma vill mitt bästa vill Gud det, men ingen av dem går in och detaljstyr mitt liv. Det hade inte funkat.
Anyway, det var bara lite tankar som dök upp när jag kollade in länkarna.