onsdag 17 februari 2010

Ljusare tider!

Igår när jag körde till jobbet och nästan var framme slog det mig, det var ju ljust ute! Klockan 7 på morgonen!
Det började pirra okontrollerat i hela mig av lycka. Mörkret börjar sakta man säkert ge vika för ljusare och gladare tider.

Dom som känner mig vet vilken markant skillnad det är på mig rent humörsmässigt under hösten / vintern jämfört med våren. Det är som att jag legat i ide och helt plötsligt kommer till liv, sprudlande och harmonisk.
Jag älskar dofterna, jag älskar färgerna, och jag älskar hur allt (inte bara jag) kommer till liv, fåglarna kvittrar, träden knoppar, videkissar, havsbrus, ja allt!

Igår upplevde jag allt det där i ett kort ögonblick, och det var underbart, snart är vi där!


Jag och vårblommor en varm vårdag.

Inga kommentarer: