fredag 22 januari 2010

Tips tips tips! Love love love!

Är nu hemkommen från två dagars njutning. Gårdagens relax och bastu var underbart, men dagens sysselsättning slår det med hästlängder!
Har varit på turkiskt bad, hamam, och det var bland det skönaste jag någonsin har varit med om! Tre timmars tjuvsmak av himmelriket.
Först fick vi ligga på den varma "stenbädden" i hamamrummet och svettas, sen blev vi peelade över hela kroppen, dom var väldigt grundliga, tog tid på sig och det var ruskigt härligt. Efter peelingen la jag mig i relaxrummet och jag var så avslappnad att jag höll på att somna.
Sen kom massagen. En gudomligt skön helkroppsmassage med thai influenser.

Och inte var det nog med det! Fick även en skuminpackning med en lättare massage och skrubbning, där jag minsann skulle bli "mjuk som en babyarsel" haha. Han var inte den bästa på svenska kanske, så det lät hemskt roligt.
Men mjuk blev jag. Och ännu med avslappnad. Sist men inte minst tvättade dom mitt hår, ansikte, öron och hals.

Detta tog ca 3 timmar men kändes som 1, ville aldrig att det skulle ta slut!
Priset är nästan för lågt, 695 kr, det var värt mer. Och DET säger inte lite det. Unna dig själv denna ljuvliga upplevelse. Jag var värd det, det är du med.
När vi var lagomt varma och mjuka var det dags för peelingen.
En dålig bild som tyvärr inte gör den härliga massagen rättvisa.


Där under skummet låg jag inbäddad


Slänger även in en bild på den grymt goda pepparsteken jag mumsade i mig igår.

Inga kommentarer: