tisdag 5 januari 2010

Sherlock Holmes.

I fredags kl 19.30 fick jag äntligen gå på den efterlängtade sherlock holmes premiären.
Jag älskar den här typen av filmer, allt som utspelar sig innan all den moderna tekniken.
Det är så fascinerande. Det är så skönt att få släppa verkligheten och leva sig in i en helt annan epok, ett helt annat liv, bara för en stund.

Iaf.
Jag hade verkligen höjt filmen till skyarna. Det skulle jag inte ha gjort. Jag hade gjort upp ett helt scenario i huvudet på hur den skulle vara. När jag väl såg filmen motsvarde den inte riktigt mina förväntningar. tyvärr. Och jag har bara mig själv att skylla, man ska aldrig ha för stora förväntningar.
Men den var bra. Den var spännande, rolig och intressant. Robert Downey Jr gjorde en riktigt bra roll som Sherlock och Jude Law han passade bra som Watson. Men då är ju detta två av mina favorit skådespelare så jag förväntade mig inget annat än att dom skulle göra bra roller.
Senf år vi ju inte glömma Rachel McAdams som gjorde en riktigt bra insats som Irene Adler, lagomt fräck och käck. Love it.

Nog kommer jag se den fler gånger alltid.

Inga kommentarer: