fredag 15 januari 2010

Personer jag stör mig på.

Jag har en ganska lång lista på människor jag stör mig på, eller deras beteenden och saker de gör.

Här kommer ngr exempel:
  • Avskyr när folk kör 50 på en 70 väg. Klarar man inte av att köra 70 (det är inte snabbt) så ska man banne mig inte ha kvar körtkortet.
  • Dom som inte kan respektera öppettider. Är det öppet mellan 10 och 14, ja då är det bara öppet då. Nej du får inte komma in tidigare, och nej du får inte stanna längre. Spelar ingen roll vem du är, hur gammal / ung du än är.
  • Folk som inte kan avläsa sociala situationer. Märker du att ngn inte är intresserad av att höra på vad du säger, ja då är dom oftast inte det. Känner du på dig att ngn inte vill prata med dig / ha kontakt med dig / umgås med dig, då har du mest troligt rätt. Släpp det och gå vidare, du driver bara bort dom ännu mer annars.
  • Självupptagna människor. Pratar bara om sig själv, sina problem mm, mm. Utan att tänka på att dom kan såra folk på vägen.
  • Dom som tränger sig i kön. Det är så fruktansvärt respektlöst.
  • Oftast är inte folk inte intresserade av allt som händer i ens liv. Vissa saker ska vara personliga. Berätta bara dina allra intimaste detaljer för ngn som står dig riktigt nära. Lägg åtminstone inte ut dom på FB.

Sist men inte minst av min lilla lista:

  • Har man hund så plockar man väll ändå upp skiten? Så svårt är det inte.

Inga kommentarer: