tisdag 10 november 2009

Att vara arg på sig själv.

Visst det är hemskt att vara arg på andra, men att vara arg på sig själv är en helt annan historia. Jag har en tendens att alltid komma till jobbet exakt på minuten då jag börjar, eller en två minuter efteråt. Jag vet, det är inte bra.
Detta är ett problem jag har, och det stör mig.

Igår tänkte jag att jag minsann skulle se till att vara på jobbet minst 10 minuter i förväg, för att bryta min dåliga ovana. Det hela slutade i katastrof.

Klockan ringde. Jag stängde av den. Somnade om. Sov väldigt gott. Vaknade av att Johans klocka ringde. Var förvirrad, inte skulle väll han börja samtidigt som jag? Kollade på min klocka, 07.20. PANIK. Slängde mig upp ur sängen, drog på mig det första bästa jag hittade. Sprang ut till bilen. Förfrös nästan händerna då jag glömde vantarna inne i värmen.
Kommer till jobbet, 40 min sen. Chefen är här. Han tyckte jag skulle skaffa en till väckarklocka..

Hela bilresan hit var jag så arg på mig själv att jag kände hur tårarna höll på komma och underläppen darrade, av ren ilska.

1 kommentar:

Jag :D sa...

Skärpning fröken Elfving! disiplin =)