torsdag 4 november 2010

En ny tradition har startat.

Som säkert några av er vet är jag väldigt förtjust i traditioner, speciellt dom små mysiga egna traditionerna som förgyller min vardag. Och idag har en ny börjat.
Sitter just nu i Charlottes kök och har precis avnjutit en väldigt god middag som hon har lagat till oss, och nästa vecka är det min tur att bjuda igen. För det är så vi ska göra, turas om att laga god och nyttig vardagsmat en gång i veckan. Och på så sätt aldrig riskera att fastna i samma-mat-varje-dag träsket, eller mackor för min del.
Det har bara börjat, men jag känner redan hur mitt engagemang för matlagning har ökat igen!

Charlottes kyckling:

Kycklingfilé
fetaost
kvarg
soltorkade tomter
en god grönsaksblandning att steka.

Blanda ihop fetaost, kvarg och små bitar av tomaterna, snitta kycklingen och fyll med blandningen. Krydda sedan med salt, peppar och lite grillkrydda. Bryn som snabbast och sätt sedan in kycklingen i ugnen ca 20 min.
Stek grönsakerna (findus har flera nya goda blandningar) och servera. Enkelt, nyttigt och supergott!

2 kommentarer:

Lina sa...

Jag tycker vi borde börja ha lite "halv-åtta-hos-mig". vet många som har det, skulle juh vara superkul?! :)
Hursomhelst så har du lämnat en tom kommentar på min blogg unga dam!
vad skulle det stå?

Frida sa...

Lina, det är nog det bästa du nånsin har sagt! I'm game! !!:)
Haha, ja det bev nå fel så jag gav upp, jag skulle bara skriva att ni var ruskigt lika! :) Söt!