onsdag 17 november 2010

Åt helvete med att vara nyttig!

Nu har jag ju varit duktig och skötsam i ca 2 veckor, visst har jag unnat mig lite gott i helgen, men annars varit duktig.
Så förstå min förvåning då jag ser på vågen att jag har gått upp i vikt! Konstigt. Jag kanske borde fortsätta äta skräp..
Missförstå mig inte, jag har ju inte för avsikt att gå ner i vikt heller. Men lite konstigt kändes det ju när vågen visade på ökning. Hrms..
Nån som har en förklaring?

Idag var det Charlottes tur att stå för veckans "turas om- matlagning". Det blev stekta laxbitar med spenat (se den aptitliga bilden..), men det var överraskande gott! Rätten som jag kallar för "klägg" hade dock en lite lustig konsistens och jag saknade det där lilla extra med tuggmotstånd.
Men helt klart en bra snabb nyttig rätt när man inte har mer än 10  min på sig!

2 kommentarer:

Loo sa...

Har du tränat samtidigt skulle jag satsa mina pengar på muskeltillväxt. Väger mer än fett vettu ;)

Anonym sa...

Tyvärr går det inte så fort att bygga muskler, om det ändå vore så väl :) Dessutom behövs ett energiöversoktt för att man ska kunna bygga. Jag skulle tippa att det bara är vätskebalans, dagsform osv. Men keep up the good work, det kommer ge med sig!