måndag 20 september 2010

Tillbaka i flickrummet.

Jag är tillbaka i mitt gamla flickrum över natten. Och många måndagar framöver då jag har sådär lagomt trevliga arbetstider och inte känner ett sug av att stressa hem och sen tillbaka till hortlax efter några timmar igen.

Så, här är jag igen efter sju år. Även om mycket är likadant är det ändå så annorlunda. Det är ju inte mitt hem längre. Inte mitt rum, inte min säng. Och inte ens är väggarna chockrosa längre med en gräslig vit avmålning av konturerna av min kropp i en lagomt artistisk pose på väggen.

Men jag kan inte undgå det faktum att jag tycker det är mysigt att få känna mig liten igen, i mitt trygga hem med mina föräldrar våningen under.

3 kommentarer:

Therese sa...

Klaga it på den vita snygga målningen! ;)

Frida sa...

haha, ooops, förlåt! Den var helt magiskt underbar ;)

Sara sa...

Alltså du är grymt lik Elisha Cuthbert måste jag säga! :) Om du nu inte hört det förr ;P