söndag 19 september 2010

I valet och kvalet.

Kanske måste skriva några rader ang riksdagsvalet eftersom det nu är dagen med stort D.

Själv har jag velat fram och tillbaka om vad jag ska rösta. Ena dagen ville jag rösta blått. Ena dagen ville jag rösta rött. Ena dagen ville jag inte rösta alls och ena dagen ville jag rösta på allt. Jag har tom med tänkt på att rösta på piratpartiet, bara för att.
Men nej, det blev inget av det. Efter många om och men och ångest för det känts som att hela sveriges framtid låg på mina axlar insåg jag att jag inte visste ett skvatt. jag är alldeles för dåligt insatt och jag skäms.

Jag känner mig nästintill som en hycklare då jag står för att man ska vara med och forma sin egen framtid, att man ska kämpa och att man ska göra sin röst hörd. Har alltid en massa åsikter och jag älskar att diskutera. Men när det väl blir val, ja vad gör jag då? Jo jag röstar blankt.

Inga kommentarer: