måndag 27 september 2010

Innan facebook och gratis sms.

Nuförtiden sköts skrämmande många relationer över internet och via sms. Jag tycker det är sorgligt. Är det bara jag som saknar den tiden då man faktiskt pratade i telefon framför chatten på facebook? Missförstå mig inte, jag är själv en trogen chat-användare, säkert alldeles för stor.
Att jag just nu är full av dubbelmoral, det är jag fullt medveten om, för jag älskar när det plingar till i telefonen av ett sms, eller av en facebook notification (ja det kommer upp i telefonen).
Trots detta tycker jag ändå att det är lite sorgligt att man inte längre tar sig tiden till att ringa, för inte får man ut lika mycket av ett digitalt samtal än att faktiskt höra den andra personens röst.

Har vi blivit oengagerade eller bara lata?

Inga kommentarer: