onsdag 22 september 2010

Jag kunde ha dött.

De senaste veckorna har jag haft en jobbig känsla och en hemsk vision om hur jag skulle dö.
Jag var ute och körde bil, och i en kurva lossnade helt plötsligt mitt vänstra framdäck och bilen glider in mot ett dike och voltar sedan flera varv. Och där i ligger jag sedan, blodig och livlös.
Ja, jag vet det är brutalt att tänka så. Men kalla det magkänsla, eller intuition, inte galenskap.

Dessa tankar började dyka upp då min bil började låta konstigt, och svaja då jag körde. Men eftersom jag inte tar mig till jobbet utan bil hade jag inget annat val än att använda den.
Men igår lämnade jag äntligen in den.  och när jag åkte dit efter jobbet fick jag höra av min mekaniker att vänster framdäck var så löst att man kunde pilla bort bultarna med fingrarna. Så han gick igenom alla däcken och pumpade alla så dom var säkra. men han ville inte ta betalt utan han sa bara:
´
- Jag vill inte ha några pengar, jag är bara glad att se att du lever. Hade det gått ett par dagar till hade det lossnat..

Inga kommentarer: