lördag 19 februari 2011

I wanna hide away behind your smile

Lördag alltså. Klockan är halv 3 och jag sitter fortfarande i morgonrock och dricker direkt ur flaskan i min stora cola som i princip har slut kolsyra, ifall nån ville veta exakt jag gjorde.
Det här med att bo så nära allting borde ju göra så att man blev mindre lat, men nejdå, trodde du det hade du fel. Jag bor mitt i stan, verkligen mitt i. inom en radie av 50 meter har jag din sko (porten bredvid), vero moda, HM, Bik bok, carlings osv osv. Och systemet är bara gatan nedanför. Orkar jag gå dit? nej. Jag har problem.

Istället för säga som det är - "det beror på ren och skär lathet", så säger jag såhär istället "jag har så mycket att tänka på, och jag grubblar på så mycket på allting som gör att jag blir totalt utmattad" (vilket iofs är sant men inte hela sanningen). Nu ska jag ta på mig ett par byxor, och nej dom ska inte vara fina, för jag känner mig inte fin idag.

When the rain has hung the leaves tears
I wont you here to kill my fears
To help me leave all my blues behind

Inga kommentarer: