måndag 21 juni 2010

Skepp ohoj landkrabbor!

Just nu ar jag i landet dar vattnet ar sa omtalat, for dess kristallbla vatten, kroatien. och visst ar det vackert. Vattnet ar verkligen sadar himmelskt som dom sager och jag vill hoppa i varje gang jag ser det. Men staden i sig som jag befinner mig i, split, och last sa mycket om ar daremot lite av en besvikelse. Det ar storre an vad jag trodde och mitt i staden ar det en gigantisk hamn och det det minst 10 minuter att ga till stranderna (som ligger pa varsinn sida om staden).
Egentligen ar det vall inte sa mycket men da man har forvantat sig att vara mitt i strandernas mecka blir man liiiite besviken.
hade tank aka vidare till Dubrovnik imorgon, men efter att samtal med en farbror som bor har har vi nog andrat vara planer mot Hvar eller Brac. Vi far se, tar dagen som den kommer.

Vi bor i en liten lagenhet (sobe) hos en farbror vi motte pa tagstationen som ligger nara och bra, priserna ligger bra till och vi har rad med god mat och vin, utan att det svider i vara hart hallna backpacker budget. Har kan jag stanna. Tyvarr ar det daligt om wifi och sitte darfor pa ett internetcafe och kan inte lagga upp ngr bilder. Men det ser ut som google visar;)

dags for en drink!

Inga kommentarer: