torsdag 17 juni 2010

Italien!

Har nu varit i Italien sen lördagkväll. Har hunnit med riktigt mycket
och jag trivs bra i Florens, som är en riktigt fin stad, en stor stad
i litet format. Väldigt pittoreskt och historiskt.

Vi fick ett väldigt bra välkomnande av Sophie (johans syster som bor
här) och hennes pojkvän, som bjöd ut oss på middag på landet,
bland vinrankor och olivträd. Tydligen ett ställe som få vet om,
utan det förs vidare mellan vänner och bekanta. Det var väldigt
inhemskt, typiskt italienskt med oliver, ostar, vin, grönsaker (allt
från den egna gården) och så köttet!! Buffel, känguru och
vildsvin, vilket var riktigt gott!
Annars har vi gått på sightseeing och sett allt namn bör se. Vi har
varit ut en dag och badat i viareggio, idag var vi i Pisa (som inte
var så mycket annat och se än tornet) och ätit, ätit och ätit.

Igårkväll var vi ut och drack drinkar på en lokal krog utanför
stan, borta från alla turister. Känns så mycket mer genuint att få
komma ut sådär, och som middagen, det är verkligen annorlunda
motför vad man är van vid. Och jag älskar det!

Tyvärr har vi lite otur med vädret och det är inte sådär härligt
soligt som jag hade önskat. Och dessvärre verkar nästan hela Europa
täckas av moln den närmaste veckan. Så just nu känner jag mig lite
uppgiven, speciellt då vi åker till Kroatien imorgonkväll efter
Venedig. Nåväl..
Egentligen ska jag väll inte gnälla, jag har det ju faktiskt grymt
bra ändå!

Inga kommentarer: