tisdag 18 maj 2010

Kära gamla minnen

Denna vecka spenderar jag hemma hos mor och far i hortlax, vaktar huset och ser till att småbröderna har det bra, då dom är i turkiet.

Eftersom det är så gudomligt härligt väder har det blivit en joggingrunda och några promenader i mina gamla hemtrakter. Jag går i skogar jag har lekt i, efter mysiga vägar där jag har ridit, strosar runt där mina vänner bodde och jag fylls är en överväldigande känsla. Vilken tur jag hade som fick växa upp som jag gjorde! Önskar att alla barn fick uppleva samma barndom som jag, mina syskon och mina vänner hade. Här fick vi leva livet som barn bör göra, och jag var så lycklig.

Åh vad jag önskar att jag fick uppleva allt det där igen, leka i "mina" skogsgläntor, ta med mina kaniner på utflykter, smita iväg till bäcken och bara vara härligt fri.

Inga kommentarer: