måndag 7 mars 2011

Nya tag

Den sista tiden har fyllts med alldeles för mycket fest, stress, dålig mat, mycket fika, lite sömn och i princip ingen träning. Nu är det nog med det. Förra veckan började jag äta bättre igen och beslutade mig för att sluta köpa hem bröd (dock bara i tre veckor för det är tydligen vad som krävs för att bryta en vana) eftersom det är så gott som allt jag har levt på den sista tiden. Och idag beslutade jag mig för att ta tag i träningen på riktigt, och för att hindra mig själv från att strunta i det beslutade jag mig även för att ställa upp i vansbrosimmet så att jag har något att sträva efter. Känns bra.
Gick på aerobics idag, det var så roligt att jag nästan studsade ut av lycka efter passet men var för trött för att fysiskt orka det. Jag älskar att gå på pass. Så är det bara.
Efter ha försökt plugga hela dagen utan resultat tog jag alldeles precis ytterligare beslut: jag ska sluta vara inloggad på Facebook när jag pluggar. Facebook får vara en belöning när jag har varit duktig.
Och just det ja, tydligen har jag slutat tjuvröka..
Kanske inte har varit en dålig dag trots allt?

Inga kommentarer: