fredag 11 mars 2011

Att misslyckas i köket gillas icket.

I onsdags fick jag för mig att göra en rätt som jag själv blev bjuden på innan jag flyttade. Gnocchi med kräftstjärtar frästa i vitlök, färsk chili och persilja. Jag tyckte det var så himla gott att jag har varit sugen på det i 2 månader.
Men, resultatet blev allt annat än bra. För det första köpte jag fel gnocchi eftersom personalen på ica här tydligen aldrig ens har hört talas om gnocchi och efter jag har letat arslet av mig och var stressad som tusan norpade jag åt mig fel och det visade sig vara vanlig pasta. Man kan ju inte döpa nånting som inte är gnocchi till gnocchi, det är ju som att jag skulle skriva att apelsiner är äpplen. Ja faktiskt.
Sen råkade jag steka kräftorna för länge så dom blev sega. Sist men inte minst så skulle jag ringla creme balsamico över rätten och märkte genast att någonting var fel (färgen och lukten) och jag hade tydligen köpt hallon-balsamico. Yummy. Not. Kul.

Men nästa gång, då jävlar ska jag lyckas!
 Såhär skulle det se ut..

Inga kommentarer: