måndag 27 december 2010

Julen kom och gick.

Då var julen över. Det är som lustigt hur någonting som folk har längtat så mycket efter, stressat så mycket inför och jobbat så mycket för att få dom där dagarna att bli så perfekta som möjligt, tar slut så himla fort. Känns det inte lite överskattat?
Visst nog är det ju mysigt, missförstå mig inte, men jag tycker det är sorgligt att dom där dagarna, speciellt en viss dag, ni vet nog vilken jag menar, kan få folk att må så dåligt som den faktiskt får extremt många att göra. Om vi bara släppte pressen och stressen och alla fantasibilder om hur man vill att det ska vara så skulle folk slippa få sån extrem prestationsångest. Det var den lilla grinchen i mig som talade där..

Min jul har varit helt ok, träffat mycket folk som äntligen har behagat sig för att komma hem, och som nästan alla andra, ätit åt helvete för mycket onyttigheter, godis och dylikt för maten är inte en favorit. Och jag hade kanske en perfekt juldag (den dagen jag föredrar mest under julen för då är all panik över), bjöd hem tjejerna för "juledagsmys" med god frukost, godis, ostkrokar, julgodis, julmust och The holiday. Sen fest och utgång. Underbart.  Tack alla inblandade!

Nu är det bara att ladda om för nyårshelgen.

Inga kommentarer: